کد خبر: 1220416
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
اختلاف درونی استقلال، واگذاری پرسپولیس 
مصاف رودررو با استقلال بهترین فرصت پرسپولیس برای کم کردن فاصله با صدر جدول است، چراکه در صورت پیروزی احتمالی در این دیدار، پرسپولیس با رقیب دیرینه خود در صدر جدول هم‌امتیاز می‌شود و آبی‌پوشان تنها به واسطه تفاضل گل بهتر می‌توانند جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کنند
دنیا حیدری
جوان آنلاین: هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امروز با برگزاری هشت دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آن، ورزشگاه آزادی میزبان دربی ۱۰۳ است، آن‌هم در‌حالی‌که همه نگاه‌ها به واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی و البته اختلافات درونی استقلال است و همین مسائل باعث می‌شود این دربی حاشیه‌ها و تفاوت‌های خاص خودش را داشته باشد. 
رقابت‌های امروز ساعت ۱۸:۴۵ با برگزاری همزمان سه دیدار پیکان- ملوان، ذوب‌آهن- استقلال خوزستان و همچنین گل‌گهر سیرجان- نفت آبادان برگزار می‌شود. در ادامه ساعت ۱۹ تراکتور-هوادار، آلومینیوم- مس‌رفسنجان، نساجی- شمس‌آذر و همچنین فولاد- سپاهان به مصاف هم می‌روند و دست‌آخر نیز پرونده این هفته با دربی پایتخت بسته می‌شود، دیداری که سوت آغاز آن ساعت ۲۰ در آزادی به صدا درمی‌آید. 
مصاف رودررو با استقلال بهترین فرصت پرسپولیس برای کم کردن فاصله با صدر جدول است، چراکه در صورت پیروزی احتمالی در این دیدار، پرسپولیس با رقیب دیرینه خود در صدر جدول هم‌امتیاز می‌شود و آبی‌پوشان تنها به واسطه تفاضل گل بهتر می‌توانند جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کنند و این دلیل خوبی است که اوسمار هدفی جز کسب هر سه امتیاز دربی نداشته باشد، اما برای استقلال تساوی هم نتیجه خوبی است و در صورت تقسیم امتیاز‌ها نیز می‌تواند حاشیه امنیت خود را در صدر جدول بیشتر کند. با وجود این انتظار هواداران دو تیم برتری مقابل حریف است، اما وحشت باخت در دربی باعث شده طی سال‌های اخیر شاهد یک بازی محتاطانه و بی‌کیفیت از سرخابی‌های پایتخت در دربی باشیم. در واقع مربیان ترجیح می‌دهند غائله با تساوی به پایان برسد تا اینکه تیم بازنده میدان باشند و همین تفکر باعث شده طی سال‌های اخیر کمتر شاهد مصافی هجومی، جذاب و دیدنی از دو تیم باشیم. 
 
 دیداری متفاوت
دربی ۱۰۳، اما می‌تواند متفاوت از دیگر رویارویی‌های دو تیم باشد. اوسمار تفکراتی متفاوت از یحیی دارد و تیم او معمولاً هجومی و رو به جلو بازی می‌کند. علاوه برآن برتری پرگل مقابل فولاد در هفته گذشته باعث بالا رفتن انگیزه و روحیه این تیم شده و این بهترین فرصت برای سرمربی جدید سرخپوشان است که با برتری در دربی خود را در دل هواداران این تیم جا کند. اما در آن سوی میدان هم اوضاع خیلی تفاوتی نمی‌کند. هرچند هاشمی‌نسب که همچنان به جای سرمربی در کنفرانس‌های قبل از بازی حاضر می‌شود، مدعی شد حاشیه‌های استقلال دعوای زرگری است، اما کمتر کسی است که اطلاعی از اختلافات فاحش بین کادر فنی و مدیریت باشگاه نداشته باشد، خصوصاً که نکونام مدام تأکید دارد او در استقلال تنهاست، یعنی به تنهایی توانسته استقلال را صدرنشین و جایگاهش را حفظ کند و حالا پیروزی در دربی می‌تواند کفه ترازو را به سمت او سنگین‌تر از قبل کند و هواداران را به حمایت از سرمربی مقابل مدیریت باشگاه قرار دهد. در واقع نیاز مبرمی که دو مربی به برتری در این دیدار دارند دلیل خوبی است که بعد از مدت‌ها دربی یک مصاف تماشایی باشد. 
 
 دغدغه سرخپوشان
طبق آمار، استقلال با ۲۷ گل زده در ۱۹ بازی اخیر، برتری فاحشی نسبت به پرسپولیس با ۲۶ گل زده ندارد. هرچند که بار گلزنی در پرسپولیس را تنها مهاجمان این تیم به دوش نمی‌کشند، اما دغدغه پرسپولیس در دربی ۱۰۳ نه خط حمله که قلب خط دفاعی تیم است، خصوصاً که بیرانوند نیز این اواخر تمرکز لازم را ندارد و با دریافت گل‌های عجیب و غریب موجبات نگرانی هواداران پرسپولیس را فراهم کرده است. اوسمار و هواداران پرسپولیس هنوز محرومیت کنعانی‌زادگان در دربی را به واسطه چهار کارته شدن در بازی با فولاد هضم نکرده بودند که خبر رسید گولسیانی، مدافع گرجستانی این تیم که برای مداوای مصدومیت خود راهی کشورش شده بود و در دو بازی اخیر سرخپوشان حضور نداشت، شرایط همراهی سرخپوشان را در دربی هم ندارد. با این حساب اوسمار چاره‌ای جز استفاده از زوج نعمتی- فرجی در قلب دفاع خود را ندارد. زوجی که در سمت راست خود اسماعیلی‌فر و در سمت چپ عبدالکریم حسن را دارند. استقلال هم در این دیدار یامگا را در اختیار ندارد. وینگر فرانسوی که در دیدار رفت دقیقه ۷+۹۰ از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند، اما در کل دست نکونام در این دیدار برای چیدن ترکیب بازتر از اوسمار است. وظیفه پنالتی زدن استقلال در غیاب یامگا به مهدی‌پور سپرده شده و در پرسپولیس هم قرار است ترابی جای گولسیانی پنالتی‌زن اول تیم باشد. 
 
 برد مهم‌تر است
اوسمار با دربی و اهمیت آن ناآشنا نیست. او تجربه حضور در چهار دربی را کنار یحیی داشته و فصل گذشته نیز دو مرتبه طعم برد مقابل استقلال (لیگ و جام حذفی) را چشیده و خوب می‌داند نتیجه این بازی می‌تواند حتی در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ هم نقش داشته باشد. شاید به همین دلیل هم هست که می‌گوید برد مهم‌تر از بازی زیباست: «فوتبال برای من در زمین بحث می‌شود، اما تردیدی نیست که برای کسب موفقیت باید بتوانیم آرامش و تمرکز خود را حفظ و از تک‌تک موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. فوتبال نتیجه است. نتیجه، تفاوت کار مربی و بازیکنان را نشان می‌دهد. اگر امروز بخواهم بگویم که نتیجه بگیریم یا بازی خوبی داشته باشیم، می‌گویم نتیجه مهم‌تر است.»
برچسب ها: پرسپولیس ، استقلال ، دربی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار